2014KO MAIATZAK 29

Agiri mota

Lezoko Udaletxeko Biltzar Areto Nagusian, 2014ko maiatzaren 29an, osteguna, 19:30etan, eratu da OSOKO UDALBATZA, OHIKOA egiteko xedez, lehen deialdian, Ainhoa Zabalo Loiarte alkatearen lehendakaritzapean eta ondorengo zinegotzi hauek bertan direla: Mikel Arruti Salaberria, Eneko Lartige Zabaleku, Garazi Kuesta Unzain, Angel Portugal Formoso, Naroa Tubilla Ziganda, Luis Garrido Corra eta Miren Tarragona Perez (BILDU), Kepa Garbizu Azkue, Xubero Ubillos Apaolaza eta Enrique Figueroa Laboa (EAJ-PNV)

Mikel Antxon Arrizabalaga Brusín (Eusko Sozialistak), lehenengo mozioaren debatean etorri da.

Ainhoa Intxaurrandieta Ezkurra (BILDU) ez da bileran egon.

Bertan da eta egintzaren fede eman du udal idazkaria den Xabier Loiola Aristik.

Alkateak, mozioak aurkeztu dituzten taldeak edo pertsonak jendartean direlako deialdiaren gai zerrendaren ordena aldatzea erabaki du, hain zuzen, 3 eta 4 puntuak lehenbiziko tratatuko dira.

3. Joseba Pikabea Lertxundik aurkeztutako mozioa, “Apaiziartzako baratza proiektu kolektibo eta herrikoiari erasorik ez” (2014AL050023)

Alkateak, hitza herritarrei eman die. Mixintxola Kontsumo taldeko Josetxo Lukasek irakurri du mozioa. Honela dio:

“Bi urte eta erdi pasa dira Gaintxurizketako (Lezo) Apaiziartzako proiektua martxan jarri zenetik; Foru Aldundiaren jabetzako Apaiziartzako baserri-erdi eta lurrak okupatuz eta hauen erabilpena berpiztuz, autogestioaren bidetik hiru oinarrizko helburu ardatz hartuta:

- Bertan eraiki nahi duten Plataforma intermodalari aurre eginez Gaintxurizketako nekazal lurrak erabili eta bertatik elikadura subirotasuna bermatzea.

- Oarsoalde maiian nekazaritza ekologikoan oinarritutako kontsumo sare bat sortzea, non dagoeneko 75 familiek jaten duten bertatik gaur egun.

- Etxebizitza bezela erabilpenik ez zuen baserri erdiari bizitza aman eta gaur egungo etxebizitza arazo larriari irtenbidea bilatu nahi dion jendeak aukera bat izatea, lurra eta baserria uztartuz.

2013ko abuztu bukaera arte ondoko bizilagunekín harreman onak ziren eta normaltasun horren lekuko gisa, ordurarte Udaletxe honek ez zuen jaso inongo kexarik, ez bizilagunen aldetik ezda baserri erdiaren jabetza duen Foru Aldundiaren aldetik.

Orain dela 7 hilabete, ordea, urteak bertatik azaldu gabe zeraman bizilagun bat iritsi ta berehala, orudurarte etsaitasuna zuen bizilagunarekin , modu susmagarrian aliatu eta bien partetik, mehatxu eta akoso etengabea pairatzen hasi ginen, proiektu herrikoi honen kontrako estrategia perbertsu eta zapaltzailea martxan jarri dutelarik, interes espekulatiboen mesedetan. Ondorioz, azken 7 hilabete hauetan eraso eta indarkeria eskalada nabarmena pairatu dugu proiektuko kide zein lagun edo ezagunek, mehatxuen adierazpenetik mehatxuen gauzatzera, eta jadanik gertaera horiengatik gutxienez 4 saiaketa erregistratu ditugularik.

Gertatutako eraso guztien kronologia helarazten diogu Udal Talde guztiei eranski baten bitartez, zenbaterainoko presioa jasan dugun jabetu daitezen.

Eraso guztien aipamena luze joko luke, baina nabarmendu nahiko genuke tipologia, izan ere oso dibersifikatua eta era berean prolektuari bere osotasunean kaltetzeko diseinatua:

Pertsonen kontra zuzendutako erasoak

Proiektuan parte hartzen dugun pertsona guztiak mehatxatuak izan gara, heriotz mehatxuak tarteko, Josebaren kasuan mehatxuetatik eraso fisikora pasa zen, ordu laurden batez makil batekin lepotik eta paparretik helduta edukiz.

6 hilabetez etengabeko akoso hau jasan eta gero higadura eta tentsio egoera konstantean, bertan bi urte ta erdiz bizitako lagun batetik alde egiteko erabakia hartu behar izatearaino eta bertan bizitzera joatekoa zen familia atzera eginez bere hautuan. Etxea eta bertan bizi denaren arriskua ikusita permanentzia txandak antoiatu behar izan ditugu.

Eraso sexistak

Apirilak 11an talde kontsumoko 21 urteko neskato batek pairatutakoa. Saskia jasotzera joan zen eta halakoekin topatu; hiru heldu, puta, tú encontrarás lo que mereces, marizikina ohiukatuz beste batzuen artean, todoterreno batekin atrapatzeko saiakera eta guzti.

Proiektuaren ardatza den baratzari zuzenduak

Auzolanean konpondua era talde kontsumoko pertsonen sakeletik ordaindua bereraikitzeko burutzen ari ginen txabolaren obra geldiarazi mehatxuak tarteko. Gerora oiloak eta ahuntzak sartu eta erramientak gordetzeko erabili behar genuen txa bola kendu ziguten.

- Untxiak birritan askatu dituzte bertan zeuden landaketak, azaloreak, brokoliak, ilarrak, letxuga, azenarioak landaketei sekulako kaltea eraginez. Ondorioa galdutako produktoz gain, bertan landaketak egiten jarraitzea ezinezkoa bilakatu zaigu.

- ltxiturak ireki ondoko larretan dauden ardiak eta astoa baratzara sartu daitezen, itxitura bera ere tramo batean alikateekin moztua.

- Baratza ureztatzeko erabiltzen ditugun ur hodiak saboteatuak, iltzeekin zuloak eginez.

Jazarpenean oinarritutako estrategia da hau, izan ere Apaiziartzaz gain talde kontsumoak dituzten baste lur eremuetara ari dira eramaten beraien erasoak. Iturrinen izan da azkena: bertan urte osoko tipulak larriki kaltetuak; ilarraren 3rren saiakera errotik arrankatua (beste biak Apaiziartzan); 4 banaketarako landatutako kogoilo eta letxuga zanpatuak eta arrankatuak (eraso honen kalte ekonomikoa 2000€ eta 3000€ artean estimatua). Proiektuarekiko izadako eraso guzti hauek ezin egona izugarria sortu dute guganako, horren ondorioz hiru taldeetatik bat, Ximaurrekin, uztea erabaki hartu egin du beraien jardun bidea zapuztua ikusita.

Etxebizitzaren kontra

- Lehenbiziko erasoa Manuelek burututakoa, etxe barrura sartu zen bertan bizi zenari bultzaka, nahiz Udaltzainak "allanamiento de morada" egiten ari zela abisatu. Azkenean Ertzainak etorri egin behar eta hauek kanporatu zuten.

- Apirilak 11 marrokiar bat sartu zen etxean eta instalatu egin zen etxean bizi denaren 2 orduko ausentzia baliatuz. Ez zen ezer falta etxean. Galdetuta zekien informazioagatik ondorioztatzen dugu norbaitek bultzatu egin zuela barrura sartzea eta gatazka bat probokatu.

- Apirilak 16an arratsaldeko 18:00 aldera haltzari batzuk deskargatu era etxera sartu genituen. Manuel eta Nati argazkiak atera zituzten eta Udaitzainei deitu, hauek parte hartu zuten. Benito ere bizi denaren 4 orduko ausentzia baliatu zen. Bueitatzean etxeko atea fortzatu, lehioak eta kontrabentanak puxkatuak, sistema elektrikoa ondatua, erandako haitzariak eta bertan zirenak puxkatuak. Esanguratsua da nahiz bailo handiko erramienta mekanikoa etxean egon; 2 desbrozadora; motokultore berria; taladroa; kaladora eta abar, ez ziren kaltetuak izan eta ezer faltan somatu, alegia balizko lapurketa baten kasua bastertua geiditzen da.

Lezoko Udalak eta Foru Aldundiak bi aldeekin egindako bizikidetza saiakeretan, gure aldetik beti egon da prestatasuna, aldiz beraien aldetik ez. Nahiz askotan bidean gurutzatuta dagoen kotxea kentzeko eskatu, kasurik ez. Basozainari ere ohiuka eta batere errespetorik gabe tratatu zioten untxien inguruko informea egitera joan zenean.

Bortizkerian oinarritutako portaera mafiosoa dute, inorenganako errespeturik ez. Nahiz Foru Aldundikoarenak izan Iurrak eta baserri erdia, beraiek dira, ez dakigu ze argudio tarteko, agintea jarri nahi dutenak denen gainetik.

Diseinatutako estrategia hau ez da inprobisazioan oinarritzen, antzematen da ofizio dagoela atzetik.

Alderatzen badugu ezagunak egin diren hainbat "moobing" kasuekin ( Tangora kasu ), modus operandi berdintsua da, goraka doan estrategia, erasoak aurrekoak baino bortitzagoak, hurrengoak okerragoak eta hurrengoak zer?

Beraiek maltzurki diseinatutako estrategia horretan ez erortzea izan da gure hautua, etengabeko probokazioetan erori gabe, hori bai, publiko egiten bizilagun hauen portaera herrian eta herritarrek jakin dezaten hauen jokamoldea zein den.

Honen guztiagatik Udal talde guztiei posizionamendua garbi eskatu nahi diegu ondorengo eskakizunen inguruan:

1. Apaiziartzan azkeneko 7 hilabete hauetan pertsonen kontra, zein baratzan eta etxearen aurka gertatutako mehatxu, eraso zein presio mota guztiak irmoki gaitzestea.

2. Gipuzkoan baserri lurren galera etengabea izan da azken hamarkadetan, azpiegitura handiak nahiz hirigintza proiektuek nekazaritzarako lur baliotsuenak okupazioaren eraginez. Gaintxurizketan mehatxatuta dauden baserri lurren erabiIpena nekazal jarduerara bideratzeko ahaleginak babestea, beste erabilpen espekulatibo eta berezko izaera eta balioa arriskuan jartzen dituzten proiektu txikitzaileak baztertzen diren bitartean izan Intermodala; Plataforma logistikoa edota Abiadura Handiko Trena.

3. Elikadura Subirotasunaren bidean ematen ari diren urratsekin bat egitea, kontsumo talde norabide honetan egindako ekarpenak bultzatzea eta ahal den neurrian sustatu eta lagundu egonkortzeko.

4. Udalak akusazio partikular gisa aurkeztea oso larriak diren kasu zehatzetan. Adibidez irain sexistak pairatutako neskatoaren kasuan.

5. Foru Aldundiari helaraztea akordio honen berri

6. Erabaki honen berri herritarrei ematea, herrian zehar zabaldutako bandoen bidez nahiz komunikabide ezberdinei helaraziz”

Jendartetik hitza eskatuta Garbiñe Irazusta Escamendi aritu da. 2013ko abuztuaren 27a bitarte, bere senarra eta amarekin batera Apaiziartza baserrian bizi izan zena. Hark dio baserrian bizi izan den bitartean Mixintxola kontsumo taldekoekin bi urte terdiz izan duen harremana ona eta lasaia izan dela. Baserriko beste bizilagunak ere harreman ona izan dutela kontsumo taldekoekin.

Jendartetik hitza hartu du Mikel Alvarez Forcadak eta mozioan azaldutako Mixintxola kontsumo taldeak pairatzen ari den erasoaren aurrean babesa eskatu dio udalaren osoko bilkurari. Kontsumo taldearen proiektuak bere baitan dituen baloreak (lurraren erabilera ekologikoa, utsik dauden baserri eta lurren biziberritzea, kontsumo eredu sostengarria, etxebizitza erabilera, ...) babesteko eskatu du. Gutxienik gertaeren inguruko informazioa eta babesa herritarren artean zabalduz.

Mikel Arruti zinegotziak galdetu du ea argitu daiteken zein momentutik eta zergatik txartu diren Aipaiziartzako bizilagunen arteko harremanak. Josetxo Lukasek dio behin 2013ko abuztuaren 28an Garbiñe Irazusta eta haren ama baserritik alde egin eta bertara Patxi Irazusta agertu zirenetik txartu direla harremanak, baita ere ordurarte harreman ona zen Manuel Unanue eta haren senidekikoa ere.

Ez Josetxo Lukasek ez Mikel Alvarezek dakite azaltzen lehengoaren jarrera eta bigarrenaren jarrera aldaketaren zergatia azaltzen. Aztertzen ari omen dira. Susmoa dute guztiaren atzean lurra eta baserriarekiko asmo espekulatzaileak egon daitezkela eta gertaerak mobbing-ak izatea jendea baserriko lanetatik uxatzeko. Tangora kasuarekin duen antzekotasuna azpimarratu dute biek. Jarrera horien atzean izkutuko intentzio bat dagoela iruditzen zaie.

Alkateak gogoratu ditu 2013ko iraila eta urrian auzia duten parteekin izandako hiru bilera. Dio udalak bi aldeen arteko elkarbizitza zuela helburu. Gipuzkoako Foru Aldundiarekin ere bildu izan direla eta hark Apaiziartzan dituen lurretako, Urrullon dituenekin egin bezala, lur sarean sartu eta martxan jartzeko prozesua arintzeko. Halere, alkateak dio bi aldeen jarrerak oso ezberdinak izan direla, Patxi eta Manueli leporatu dielarik elkarbizitzarako ahaleginik egin ez izana, ezta hartutako konpromisuak bete ez izana besteak beste bidean traban dauden ibilgailua erretiratzearena. Aitortzen du alkateak hiru bilera egin ondoren ez dakiela udalak zer gehiago egin dezakeen.

Erasoa salatu duen kontsumo taldeko neskaren ama ere osoko bilkuran da. Hark dio hiru pertsona salatuak dituztela epaitegietan egin zituzten mehatsu eta irainengatik. Beldur da alabari eragin dioten beldurrak kezkatzen du, eta galdetu du ea nork jarriko dizkien mugak mehatsaileei, ea nork babestuko duen bere alaba.

Kepa Garbizuk dio izututa geratzen ari direla, ez zutelako gertaera hauen inongo berririk. Bi arazo ikusten ditu berak auzi honetan familiarena eta terrenoena. Arazo horien aurrean erabiltzen ari den biolentzia guztiz arbuiatzen duela dio. Terrenoen okupazioari buruzko auzia konpontzeko Aldundiak epe bat eman dezala eskatu du.

Alkateak dio Aldundiak pausoak ematen ari dela baino eskaera berriro egingo dela. Udalaren aldetik Udaltzaingoari arreta berezia eskatuko diola dio.

Alkateak mozioaren laugarren eskakizunari buruz dio, udalak kasuz-kasu ikusi eta ahal diren neurriak hartuko dituela esan du.

Mikel Antxon Arrizabalaga zinegotziak horrela eskatuta alkateak mozioa puntuz-puntu bozkatzea erabaki du.

Mozioa onartu egin da, lehen, laugarren, bosgarren eta seigarren puntuak, aho batez eta bigarren eta hirugarren puntuak aldeko 8 botoekin (BILDU udal taldea) eta 4 abstentzioekin (3 PNV udal taldekoak eta 1 Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos)

4. Bildu udal taldeak aurkeztutako mozioa, Euskal Selekzioaren ingurukoa (2014ALO50018)

Alkateak mozio aurkeztu duen eta jendartean dagoen eta ESAITeko ordezkaria den Martxel Toledori eman dio hitza. Honek, mozioaren inguruan hainbat argibide eman ditu: euskal instituzioetan eta alderdiei aurkeztutako mozioa dela.

Mozioak honela dio:

“EUROPAR BATASUNAREN OINARRIZKO ESKUBIDEEN GUTUNA (2007/C 303/01) (2007/C 303/01 21. artikuluan, 1 eta 2. puntuan dioena kontuan hartuta:

1. Bereizkeria oro debekatzen da, eta, bereziki, sexua, arraza, larru-kolorea, etnia edo gizarte-jatorria, ezaugarri genetikoak, hizkuntza, erlijioa edo pentsaerak, iritzi politiko edo beste edozein motatakoak, gutxiengo nazional baten kide izatea, ondarea, jaiotza, ezgaitasuna, adina edo sexu joera direla bide gauzatutakoa.
2. Naziotasunaren ondoriozko bereizkeria oro debekatzen da, Europako Erkidegoa eratzeko Tratatuaren eta Europar Batasunaren Tratatuaren aplikazio-esparruan, tratatu horietako xedapen bereziak gorabehera.

Gurean aldiz, nahiz eta gizartearen gehiengoak bat egin, euskal selekzioa baztertua da nazioarteko txapelketetatik. Botere publikoek, naziotasun eskubidea bermatzeaz gain, gizartearen nahiari modu positiboan erantzun beharko liokete, eskura diren bitartekoak erabiliz.

Zentzu honetan, erakunde honen konpetentzia euskal selekzioa baztertzea ekiditea ez bada ere, ekarpen xume bat egin lezake, dagozkien instituzioei, udaletxe eta herri/hiri honen aldarria helarazi eta egungo bazterketa ezar ez dezaten. Eta bazterketa hau kirol eremu guztietan ematen bada ere, egun mahai gainean dagoen eztabaida kontuan hartuta, alegia futbola eta Eurokopa, honako mozioa aurkezta da.
Hau dela eta, honako mozioa aurkezten da.

Lezoko Udalak , Lezoko herritarren borondatearen ordezkari gisa, honako eskaria luzatzen du:

1.- Euskal selekzioak ofizialki nazioarteko txapelketetan gainerako selekzioen baldintza beretan lehiatu dezan aldarrikatzen du.

2.- Eta hori ahalbideratu ahal izateko, UDALAK Espainiako Futbol Federazioari, Euskal Selekzioari ezarritako betoa kendu eta nazioarteko txapelketetan parte hartzea ahalbidera diezaiola eskatzen dio.

Udalbatzak, mozioa onartu du aldeko 11 botoekin (8 BILDU udal taldearenak eta 3 EAJ-PNV udal taldearena) eta abstentzio batekin (Eusko Sozialistas-Socialistas Vascos)


1. Egoki irudituz gero, 2014ko martxoaren 27ko ohiko osoko bilkurako, apirilaren 11 eta apirilaren 28ko ezohiko osoko bilkurako aktak onartzea.

Aktak onartu eta sinatu egin dira

2. Franking Ez Arabak aurkeztutako mozioa, haustura hidraulikoa ikertzeko abian dauden baimenen eteteari buruzkoa (2014AL050020)

Franking ez Arabak aurkeztutako mozioak honela dio:

“Euskal Autonomi Erkidegoan (EAE) hidrokarburoak bilatzeko saiakera asko egon dira. Gure lurraldeak hidrokarburoetan aberatsak ziren beste lurralde batzuekin zituen antzekotasunengatik, petrolio enpresentzat zonalde interesgarria zirudien. Hainbat saiakera egon diren arren, ez dira inoiz izan uste bezain arrakastatsuak.

Hala ere, gasa metodo berrien bidez bilatzeko munduan zehar dagoen bolada berri baten ondorioz, gure lurraldea lehentasunezko eremua bihurtu da berriro. Ezberdintasuna, kasu honetan, zulaketa horizontala eta etapa anitzetako haustura hidraulikoaren arteko konbinazioan datza. Fracking bezala ezagutzen da teknika hau eta Ipar Ameriketan garatua izan da.

Eusko Jaurlaritzak sistema honen aldeko apustua egin du, horren froga nabariena SHESA, %100an diru publikoko enpresa, gure lurraldean eman diren hidrokarburoen ikerketa baimenen bultzatzailea izan dela da. Ez da interesa duen enpresa bakarra, baina bai bere baimenekin lurralde eremu handiena hartzen duena.

Egitasmo hau 2005ean hasi zen, hainbat baimenen eskaerarekin, horietako lehena 2006an eman zelarik. Enara deritzon baimena ezagunena bada ere, 2014ko apirilean EAE-n emandako 11 baimen daude (Ebro A, E, D, Libra, Usoa, Enara, Mirua, Usapal, Urraca, Geminis eta Saia) eta eskatutako eta emateko tramitean dauden beste 6 (Pegaso, Lurra, Lore, Galileo, Sustraia, Landarre) ere. Baimen guzti hauek EAE-n zati handi bat hartzen dute: Arabaren %88a, Bizkaiko %78a eta Gipuzkoako %40a inguru.

Teknika hauek erabili diren zonaldeetan hainbat arazo sortu dira, hala nola edateko uraren kutsadura, mugimendu sismikoen agerpena, airearen kutsadura, lurren okupazio eta putzuen inguruan bizi diren biztanleengan osasun arazoak besteak beste. Gaur egun, fracking-ak dakartzan ondorio kaltegarriak hainbat txosten eta ikerketa zientifikoetan erraz egiaztatu daitezke

Hau dela eta fracking-a egiten ari diren edo egiteko asmotan dauden lekuetan biztanlegoaren aurkako jarrera gero eta nabarmenagoa da. Instituzioetan ere hasia da islatzen aurkakotasun hori, eta hainbat lekuetan fracking-a mugatzen edo debekatzen dituzten, adierazpenak, galdeketak, legeak eta abar onartuak izan dira. Adibide gisa, Vermont estatuak, AEB-etan edo estatu frantziarrak, europan, fracking-a debekatu dute beraien lurraldeetan. Guregandik gertu, Nafarroan, Errioxan eta Kantabrian fracking-a debekatzen duten lege autonomikoak onartu dira. Eta estatu espainiarrean 400 udalerritik gora izan dira bere burua "fracking gabeko udalerria" bezala izendatu direnak.

Teknika hau sortzen ari den arazoen aurrean, eta berauek agertzeko dagoen aukera aurreikusi eta eragozteko xedez, mozio honen helburu da udalerri honen mugen barruan teknika honen erabilera galaraztea.

Honen guztiagatik, Udalbatza honi aurkezten diogu akordio proposamen hau eztabaidatua eta onartua izan dadin:

1.- Lezoko Udalbatzak fracking-aren bitartez aztertu, ikertu edo ustiatu daitezken hidrokarburo ez konbentzionaletarako Ikerketa Baimen guztiak bertan behera geratzea eskatzen dio Hidrocarburos de Euskadi enpresa publikoari.

2.- Lezoko Udalbatzak Udal Gobernuari eskatzen dio fracking-aren aurkako iritzia dela eta, jarrera aktiboa har dezan Lezo “Fracking gabeko Udalerri” izendatuz eta, ondorioz, “Fracking ez” seinalea udalerriaren sarreran jarriz.

3.- Frackingaren debekua eskatzen duen Herri Ekimen Legegilearen helburuarekin bat egiten duenez, Lezoko Udalbatzak udaletxeko harrera bulegoetan sinadurak jasotzeko orriak izango ditu eta herritar guztiak sinatzera gonbidatuko ditu.

Kepa Garbizuk (EAJ-PNV), hitza hartzen du eta esaten du, urtarrilaren 30ean egin zen Osoko Bilkuran, beraiek aurkeztutako mozioa, fracking.aren ingurukoa, ez zela onartu, horregatik, oraingoan ez dutela mozioa onartuko. Boto esplikazioa irakurri du. Honela dio:

“ustiapenik ez, miaketarik ez” baldin eta erabilitako lan-teknikak (izan fracking-a, izan dena delakoa) bermatzen ez badu betetzen dela ingurumen-arautegia eta errespetatzen direla ingurunearen ondasunen babeserako ezarritako estandar zorrotzak (bereziki lurazpiko akuifero eta bertoko lur eremuetakoak).

Ez ditugu arriskuan jarriko ingurune naturalak-bizidunontzat ezinbestekoak-, garapen iraunkorra gure alderdiaren konpromiso nagusi-nagusia baita.

Indarrean dagoen arautegia da –legea, azken finean- inguruneok babesteko gure “tresna”; ingurune horietan arriskutsu gerta litekeen edozein esku-hartzetatik babesteko bidea.

Hortaz, garapen jasangarria bilatze aldera, ezezkoa diogu –hasieran genion bezala- ingurumen-arautegia betetzen ez duen edozein miaketa teknikari; ezezkoa, ingurumen-arautegia betetzen ez duen ustiapenari. Horixe da dioguna.

Mikel Antxon Arrizabalagak (Eusko Sozialistak-Sozialistas Vascos) gaiaren gaineko bere postura esplikatzen du. Honela dio, erdaraz dagoen azalpenak:

“El PSE-EE, ante el debate abierto en Euskadi y el resto de España sobre las iniciativas de exploración para obtención de recursos energéticos a través de la técnica de fracturación hidráulica, resuelve:

El PSE-EE considera que Euskadi y España en general tienen pendiente un debate sobre la exploración de recursos energéticos. Un debate sereno, que cuente con el máximo de opiniones, que tenga en cuenta tanto las necesidades energéticas, el análisis de la procedencia actual de nuestras fuentes de energía, las alternativas existentes y los riesgos y oportunidades de cada una de ellas, y cuyo resultado sea sostenido en el tiempo, más allá de las coyunturas políticas y de las presiones políticas, económicas y sociales que pudieran condicionar una única legislatura. Euskadi, como el resto de España, tiene unas obligaciones suscritas de forma voluntaria sobre la autosuficiencia energética para el año 2020 que deben ser tenidas en cuenta en este debate.

El PSE-EE ha mostrado, estando en el Gobierno y en la oposición, un respeto escrupuloso a las máximas exigencias medioambientales para la práctica de cualquier actividad económica. El PSE-EE, desde el Gobierno, impulsó el compromiso Euskadi 2020, así como la reforma de la Ley de Conservación de la Naturaleza para prohibir la extracción de áridos en zonas protegidas. Y el Tribunal Constitucional decidió que esa decisión contravenía la legislación básica, por lo que condenó a la comunidad autónoma vasca a indemnizar a empresas que estaban realizando prácticas claramente dañinas con el medio ambiente. Por ello, porque las decisiones que se adoptan desde el voluntarismo tienen en ocasiones consecuencias que se acaban pagando con los impuestos de los ciudadanos, los socialistas vascos nos comprometemos a adoptar todas y cuantas medidas sean necesarias para que los vascos no vuelvan a ser los paganos de decisiones adoptadas sin base legal suficiente.

3.- Teniendo en cuenta lo anterior, los socialistas vascos resolvemos, ante el debate abierto en torno al fracking, que:

? Es imprescindible lograr el equilibrio entre el respeto al medio ambiente y el progreso.
? Queremos una regulación legal propia sobre la extracción de hidrocarburos.
? Queremos datos técnicos de los pros y los contras de cada posible actividad extractiva, incluida el fracking.
? Queremos que este debate sea todo lo largo que deba ser, para hacerlo con serenidad y no desde la soflama y la falsedad.
? Creemos que la Iniciativa Legislativa Popular impulsada por la plataforma antifracking es una buena oportunidad para realizar este debate.
? Creemos que la mejor corresponsabilidad con el medio ambiente y las necesidades energéticas de la ciudadanía es avanzar hacia la autonomía en la producción.
? Creemos que el debate ambiental debe ser paralelo al debate energético, a nuestras necesidades que debemos afrontar, para lo cual contamos con una estrategia energética aprobada en la pasada legislatura.
? Creemos que hay muchas dudas sobre el fracking. Dudamos de informes de apariencia técnicos favorables a esta técnica pero que pueden esconder determinados intereses empresariales, como dudamos también de otros informe sen sentido contrario que pudieran esconder otros intereses.
? Y por supuesto mantenemos y seguimos defendiendo que se deben cumplir tres condiciones: garantía medioambiental, técnica y económica. La falta de una de ellas nos llevaría al rechazo del proyecto.

“Y mientras no se resuelva este debate, defenderemos, como hemos hecho hasta ahora, no permitir ninguna actividad de explotación ni de exploración por el método del fracking s ino se dan plenas garantías medioambientales para ello”

Udalbatzak, BILDU udal taldeak aurkeztutako mozioa onartu du aldeko 8 botoekin (BILDU udal taldekoak), kontrako 3 botoekin (PNV-EAJ udal taldearena) eta abstentzio batekin (Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos).

5. Bildu udal taldeak aurkeztutako mozioa, udalak finantzatzeko foru funtsaren likidazioaren ingurukoa (2014ALO50019)

Honela dio BILDU udal taldeak aurkeztutako mozioak:

“2014ko otsailaren 13an Finantzen Euskal Kontseiluak izandako bileran, Eusko Jaurlaritzak eta Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako Foru Aldundiek erabaki zuten adostasun planteamendu orokor bat egitea: hiru erabaki hartu zituzten nagusiki, 2013an balantzeen eguneratzearen ondorioz lortutako diru sarreren banaketak eragin duen ez-ohiko egoerari aurre egiteko.
Azken finean, hauexek dira erakundeek hartutako erabakiak: 1) energiaren gaineko zergen bilketa koefiziente horizontalaren arabera doitzea; 2) 2013tik aurrera "opor fiskalak" direla-eta berreskuratutako laguntzak ekarpenen eredu orokorrean txertatzea; eta 3) Eusko Jaurlaritzak 10 milioi euroko ez-ohiko ekarpena egitea, Araba eta Gipuzkoako Foru Aldundien artean hurrenez hurren 2,2 eta 7,8 milioi euro banatzeko.
Nahiz eta Finantzen Euskal Kontseiluaren erabakiak guztiz ez bete Gipuzkoako Aldundiaren itxaropenak, bere asmoak arrazoizko modu batean asebetetzen ditu eta alde guztien interesei erantzuten die. Hiru erabakiak kontuan hartuta, Gipuzkoako Foru Aldundiak bere hasierako planteamenduarekin bilatutako emaitzaren %65,6 lortu zuen, alegia, lurraldearen baliabide erabilgarriak 14 milioi euro handitu ziren.
Horrek guztiak bereziki eragiten die Gipuzkoako udalei, Udalak Finantzatzeko Foru Funtsaren Iikidazioari dagokionez. Izan ere, likidazioa 5,6 milioi euro hobetuko da Finantzen Kontseiluak hartutako ez-ohiko erabakien ondorioz, aurreikusita zegoen Udalentzako Funtsaren itzulketa erdira jaisteko aukera emango delarik.
Udalak Finantzatzeko Foru Funtsari buruzko 15/994 Foru Arauak 6. artikuluan dioenez, ondorengo ekitaldiko otsailean behin betiko likidazioa egingo da, eta Udakak Finantzatzeko Foru Funtsaren likidazioan ekitaldiko aurrekontuarekin konparatuta gerta daitezkeen aldeak arrisku partekatua aplikatuz esleituko zaizkie Gipuzkoako udalerriei, onartutako aurrekontuan hasiera batean finkatutako kuoten zuzeneko proportzioan.
Era berean, salbuespen gisa, behin betiko likidaziotik Foru Aldundiaren alde atera daitezkeen saldoak geroratu edo zatikatu daitezke, Diputatuen Kontseiluak kasu bakoitzerako erabakitzen dituen moduan eta baldintzetan.
Foru arau hori aplikatzeko, Gipuzkoako Foru Aldundiak Udalak Finantzatzeko 2013ko Foru Funtsaren Likidazioa onartu du. Horren arabera, udalek eta EUDELek guztira 5,59 milioi euro itzuli behar dizkiote Aidundiari, diru hori soberan jaso baitzuten ekitaldian konturako entrega moduan. Kopuru hori 2013an jasotako aurrerakinen %1,42 da, eta nabarmen txikiagoa da aurreko urteetan likidatutako itzulketak baino. Hona hemen horien xehetasuna:

UFFF

Aurrekontua

(1)

Likidazioa

(2)

Diferentzia

(3)=(1)-(2)

%

(4)=(3)/(1)

Ekarpen Bereziak

(5)

Itzulketa Saldoa

(6)=(3)-(5)

%

(7)=(6)/(1)

2008

458.747,77

404.432,72

54.315,05

11,84%

%11,84

%11,84

2009

444.946,25

345.895,50

99.050,75

22,26%

%22,26

%22,26

2010

395.532,49

392.492,24

3.040,25

0,77%

%0,77

%0,77

2011

407.466,78

355.951,45

51.515,33

12,64%

1.747,16

%12,21

%12,21

2012

396.934,37

381.223,76

15.710,60

3,96%

2.343,29

%3,37

%3,37

2013

393.471,88

384.743,73

8.728,15

2,22%

3.135,69

%1,42

%1,42

2011 eta 2012ko ekarpen berezia "opor fiskaletan" parte hartu izanari lotuta dago.

2013ko ekarpen berezia, aldiz, Jaurlaritzaren ez-ohiko ekarpenean parte hartzeari lotuta dago.

Udalentzako Funtsaren likidazioak desbiderapen txiki xamarra izan arren (%1,42), Aldundiak erabaki zuen itzulketa horiek 2014an lau epetan geroratzea.

Hori dela eta, Udaleko osoko bilkurari proposatzen zaio mozio hau onartzea:

MOZIOA

1. Udaleko osoko bilkurak adierazten du Finantzen Euskal Kontseiluak 2014ko otsailean erabakitako irtenbidearen edukia babesten duela eta horrekin ados dagoela, irtenbide horrek Gipuzkoako udalen interesak arrazoizko modu batean asebetetzen baititu.

2. Gainera, ondo baloratzen ditu Foru Aldundiko arduradunek aurrelikidazio fasean (urna) nahiz Udalentzako Funtsaren likidazioaren xehetasunen berri emateko 2014ko otsailaren 17an antolatutako bileran emandako informazioa eta zuzeneko komunikazioa.

3. Eta, azkenik, adostasuna ematen dio alkate eta udalekin izandako bileran aurkeztu den itzulketa formulan, horren bitartez udalek 2014an hiru hilean behin egingo diren 4 konturako entregetan konpentsazioak eginez itzuli ahal izango baitute likidazioaren emaitza.

Mikel Antxon Arrizabalagak (Eusko Sozialistak) dio mozioak gehiago duela “autobombo”tik beste ezerretik baino, emaitzak ez direla hain onak.

Mozioa onartu da aldeko 11 botoekin (8 BILDU udal taldekoak eta 3 EAJ-PNV udal taldekoa) eta abstentzio batekin (Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos)

6. Bildu udal taldeak aurkeztutako mozioa, Euskal Kutxen etorkizunari buruzkoa (2014ALO50021)

Luis Garrido zinegotziak (BILDU) dio zuzenketa batzuk egin behar direla mozioan.

Hauek hain zuzen: “Caja Vital Kutxa” dioenean, “Kutxa” esan behar du, eta “Arabako Foru Aldundia eta Gasteizko Udala” esan beharrean, “Gipuzkoa Foru Aldundia eta Donostia” esan behar du.

4. puntuan berriz, %11ren ordez, %30a esan behar du.

Zuzenketak eginda, BILDU udal taldeak aurkeztutako mozioak honela dio:

“Joan den urtearen amaieran Estatu Espainolean Aurrezki Kutxak eta Fundazio Bankarioen, abenduaren 27ko, 26/2013 Legea onartu egin zen. Lege honek EAEko Aurrezki Kutxen Legeari nola eragingo dion –eta ondorioz KUTXAren Estatutu eta Araudiari ere- oraindik zehazteke dago, eta beraz, honen garapena zalantzaz betetakoa daukagu. Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako Aurrezki Kutxak Fundazioak bihurtzeko urtebete baino gutxiago falta den une honetan, oraindik ez dakigu zein izango den beraien Gobernu Organo berriak osatu eta aukeratzeko prozedura.

Honez gain, azkeneko hilabeteetan, KUTXABANKeko hainbat bozeramailek banku honen %70aren salmentaren ezinbestekotasunaz ohartarazi egin dute, salmenta hau aipatu Legeak, Europako Banku Zentralak eta Memorandun Of Understansing-k (MOU) ustez plazaratutako aginduetan oinarrituz. Mota honetako adierazpenak, bilatzen duten helburua edozein izanik ere, hiritargoa nahasteko besterik ez dira egiten, izan ere ez Europak ezta Madrilek ere ez dute derrigortzen Kutxabanken pribatizazioa.

Gurea bezalako Udalentzat hil hala bizikoa da Araba, Gipuzkoa eta Bizkaiko tresna finantzario nagusiaren kontrol publikoa mantentzea. Ezinbestekoa da KUTXABANKek mende eta erdi baino gehiago funtzionatu duten Aurrezki Kutxen sorreraren izpirituari eustea, horrek bakarrik bermatu baitezake interes publikoaren defentsa, Gizarte Ekintzaren sustapena eta bertako herritar, ehun produktibo eta sare instituzionalaren interesen aldeko apustua.

Guzti honegatik, EH Bilduko Udal Taldeak honako akordio puntuak aurkezten ditu Lezo Udaleko Udalbatzak eztabaidatu eta onartu ditzan:

1- Lezoko Udalak, korporazio fundatzaile diren Gipuzkoako Foru Aldundia eta Donostiako Udalari eta KUTXAko Gobernu Organoei dei egiten die, KUTXABANKen pribatizatzea baztertu dezaten eta bere jarduera gure lurraldeko herritar zein finantza beharrizanetara zuzendu dezatela eskatzen die.

2- Lezoko Udalak, korporazio fundatzaile diren Gipuzkoako Foru Aldundia eta Donostiako Udalari eta KUTXAko Gobernu Organoei eskatzen die, KUTXAko Gobernu Organoek Gipuzkoako jendartearen parte hartzea, bere ordezkaritza proportzional efektiboa eta barne demokrazia eta gardentasuna bermatu dezaten. Eta horregatik dei egiten die egungo Gobernu Organoei etorkizunean gauzatu daitekeen estatutu edo araudiaren edozein aldaketan oinarri hauek bermatu ditzaten, jarrera hau baliatuz eta defendatuz izaera juridikoaren aldaketa proposa dezakeen edozein ekimenen aurrean, hala nola aurrezki kutxak eta finantza arloko beste entitateen marko normatiboaren edozein erregulazioaren aurrean ere mantenduz.

3- Lezoko Udalak, korporazio fundatzaile diren Gipuzkoako Foru Aldundia eta Donostiako Udalari eta KUTXAko Gobernu Organoei eskatzen die, honen Gobernu Organoak osatuko dituzten kideak entitate fundatzaileek, KUTXAko langile eta ezarleek eta Gipuzkoako gainontzeko Udalek proposatuak eta hautatuak izan daitezela, eta horregatik egungo Gobernu Organoei etorkizunean gerta daitekeen edozein araudi edo estatutuen aldaketaren aurrean oinarri hau bermatu eta gordetzeko eskatzen die.

4- Lezo Udalak, korporazio fundatzaile diren Gipuzkoako Foru Aldundia eta Donostiako Udalari eta KUTXAko Gobernu Organoei eskatzen die, KUTXAk bere KUTXABANKen parte hartze portzentajea gutxitzea suposa dezakeen edozein pribatizazio edo desinbertsio programa espresuki baztertu dezaten, gutxienez %30ekoa izaten jarraituko duelarik.

5- Lezo Udalak, korporazio fundatzaile diren Gipuzkoako Foru Aldundia eta Donostiako Udalari eta KUTXAko Gobernu Organoei eskatzen die, erakunde horren Gizarte Ekintzaren defentsa irmoa eta beraren suspertzearekiko konpromisoa adierazi dezaten eta hortaz, Gizarte Ekintzaren izaera alda dezakeen edozein araudi moldaketarekiko hala nola bere dimentsioa murriztea eragin dezakeen edozein desinbertsioren aurkako jarrera izan dezaten.

6- Lezo Udalak Eusko Legebiltzarrari eskatzen dio aurreko puntuetan aipatzen diren oinarri eta edukiak etorkizunean 11/2012, Ekainaren 14koa den EAEko Aurrezki Kutxen Legeak izan dezakeen edozein aldaketan, edo balizko Fundazio Bankarioen Lege berri batetan, jaso ditzan.

7- Honako mozioa Gipuzkoako Foru Aldundi eta Biltzar Nagusiei, Donostiako Udalari, KUTXAko Kontseilari Orokor guztiei, Gizarte Ekintza Batzordeari, Administrazio Kontseiluari, KUTXAko Lehendakaritzari eta Eusko Legebiltzarreko Talde Politiko guztiei helaraziko die.

Kepa Garbizuk (EAJ-PNV) hitza hartu du eta ordezko mozioa irakurtzen du. Honela dio mozioak:

1. Udalbatzak bere aitortza erakusten du ehun urte baino gehiagoko historian zehar Kutxak egindako lanagatik, bere gizarte lanagatik, bere finantza jardueragatik eta gure Lurraldearen garapen ekonomiko eta sozialean izandako inplikazioagatik, finantza eragile nagusi moduan.

2. Udalbatza, Estatuko finantza sisteman gertatzen ari den berregituratzearen aurrean, Kutxa banku fundazio bihurtzearen alde agertzen da, aurrezki kutxa eta banku fundazioei buruzko 26/2013 Legea betetzeko, eta, alde horretatik, gobernu organoei eskatzen die beharrezko izapideei ekitea, bihurtze hori Legeak xedaturiko epe eta terminoen arabera gertatzeko.

3. Udalbatzak Eusko Jaurlaritzari eskatzen dio aurrezki kutxei eta banku fundazioei buruzko 26/2013 Legeak ezarritakoa betez, aurrezki kutxei buruzko euskal legedia egoki dezala eta banku fundazioei buruzko lege propioa gara dezala, legegintzako izapidetzeak ahalbidetzen duen ahalik eta azkarren eta, nolanahi ere, ekitaldi honetan.

4. Udalbatzak, Kutxaren gizarte jardueraren etorkizuna defendatzen du, bai eta Lurraldearen garapen ekonomiko eta sozialarekiko duen konpromisoaren jarraipena, Kutxako edo banku Fundazioko gobernu organoetan izango duen ordezkarítzaren bidez, eta Foru Aldundiari hertsatuki eskatzen dio gauza bera egin dezala.

5. Udalbatzak Kutxako gobernu organoei eskatzen die aurrezki kutxa banku fundazio bihurtzeko prozesuan gardentasunez jokatzeko, indarrean dagoen legedia estu betez eta banku fundazioaren patronatuan Gipuzkoako gizartearen gehiengoa eta aniztasuna errespetuz ordezkatuta egoteko hastapenarekin bat.

6. Udalbatzak adierazten du Kutxaren eginkizunak etorkizunean ere izan behar duela duen ondarea kudeatzea lurralderekiko konpromisoa irizpide erabilita, ekonomi eta gizarte garapena sustatuz, aipatu ondarearen etekinak Gizarte Ekintzara bideratuta, lehentasuntzat izanik aipatu ondarea babestu eta handitzea, eta lurraldearekiko konpromisoaren erakusgarri, Kutxabanken kontrola Euskadin egoten laguntzen duela.


EAJk aurkeztutako mozioa bozkatu eta ez da onartu kontrako 8 botoekin (BILDU) eta aldeko 4 botoekin (3 EAJ-PNV eta 1 Eusko Sozialistak).

BILDU udal taldeak aurkeztutako mozioa onartu da aldeko 8 botoekin (BILDU) eta kontrako 4 botoekin (3 PNV-EAJ eta 1 Eusko Sozialistak taldekoa)

7. Euskal Sozialistak aurkeztutako mozioa, Lezoko herrian trenbide-pasagunea kentzearena (2014AL050015)

Mikel Antxon Arrizabalagak, erdara hutsean aurkeztutako mozioa irakurri du. Honela dio:

“La existencia de cruces de carreteras u otras vías de comunicación con la línea férrea es un hecho heredado del desarrollo histórico en la construcción de estas infraestructuras.

Los pasos a nivel existentes se han de ir reduciendo notablemente, al tiempo que se evoluciona en la implantación de medidas de protección en aquellos que han seguido prestando con el fin de reforzar la seguridad.

Debemos de alcanzar los máximos niveles de seguridad para el tráfico rodado y ferroviario en los puntos en que dichos tráficos se cruzan como consecuencia del trazado de ambas redes de comunicación, así como, reducir los accidentes que suceden en los distintos pasos a nivel. Estos objetivos quedarían totalmente cumplidos con su supresión. Sin embargo, esta medida no siempre es posible debido a las circunstancias físicas en que se produce el cruce en los núcleos urbanos donde la edificación o el propio sistema viario no permiten la construcción de nuevos pasos a nivel.

En la Comunidad Autónoma del País Vasco existen 107 pasos a nivel y 23 pasos entre andenes en Euskal Trenbide Sarea-Red Ferroviaria Vasca, que incluye las líneas Bilbao¬Donostia, Donostia-Hendaia, Amorebieta-Bermeo, Deusto-Lezama, Lutxana-Sondika y Azpeitia-Lasao.

El Gobierno Vasco cuenta con dos formas de actuar para suprimir dichos pasos a nivel, o suprimiendo los pasos a nivel dentro de las grandes obras de soterramiento o desdoblamiento, o mediante actuaciones específicas, que normalmente se realizan mediante convenio con las instituciones implicadas.

Si bien el Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial cuenta en 2014 con una partida económica en sus presupuestos de 300.000 euros, esta partida tiene como destino exclusivamente la eliminación de los pasos a nivel de Zarabarra y Alluitz en Durango, por lo que se hace necesario, que en Gipuzkoa, el Gobierno Vasco muestre también su voluntad de realizar intervenciones similares en 15 municipios guipuzcoanos afectados por pasos a nivel y pasos entre andenes.

Por todo ello, el Grupo Municipal Socialista del Ayuntamiento de Lezo presenta para su consideración y aceptación por el Pleno Municipal la siguiente:

MOCIÓN

El Ayuntamiento de Lezo insta al Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial del Gobierno Vasco y a Euskal Trenbide Sarea —Red Ferroviaria Vasca a la supresión del paso a nivel y el paso entre andenes que se encuentran en nuestro municipio.”

Mozioa ahobatez onartu da, aldeko 12 botoekin (8 BILDU udal taldekoak, 3 EAJ-PNV udal taldekoeank eta 1 Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos taldearena)

8. Euskal Sozialistak aurkeztutako mozioa, Tokiko Euskal Legea onartzearena (2014ALO050016)

Mikel Antxon Arrizabalagak (Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos), bilkura deialdiarekin batera bidalitako mozioari bi erabaki berri gehitu behar zaizkion mozioa irakurri du. Honela dio erdara hutsean aurkeztutako mozioak:

“La Ley 27/2013, de 27 de diciembre, de racionalización y sostenibilidad de la Administración Local (en adelante LRSAL) fue publicada en el Boletín Oficial del Estado, número 312 del lunes 30 de diciembre de 2013, estableciendo la disposición final sexta de esta ley su entrada en vigor el día siguiente al de su publicación. Se trata de la conocida de manera más popular como "Ley de la Reforma Local" que, supuestamente, persigue racionalizar la Administración Local y eliminar duplicidades, competencias impropias, etc...todo ello bajo teóricos criterios de austeridad y en el contexto de la crisis que nos azota desde hace ya cinco años.

Sin embargo, la trascendencia práctica del texto aprobado por el PP y el PNV va a ser muy diferente: para empezar, lesiona gravemente la autonomía local que la propia Constitución garantiza, al ejercer una tutela económica y jurídica sobre los ayuntamientos totalmente inaceptable, y más teniendo en cuenta que menos del 5% de la deuda de la Administración española pertenece a los Ayuntamientos. Asimismo, abre el camino a la privatización de muchos servicios prestados públicamente por los ayuntamientos, deja de prestar otros e incluso propone desapariciones "de facto" de municipios inferiores a 20.000 habitantes, que, por ejemplo en Euskadi, son la inmensa mayoría.

Todo esto hay que sumar la ausencia de una Ley Municipal Vasca que pudiera paliar en la medida de lo posible o servir de paraguas a las consecuencias de esta Reforma Local; pero lo cierto es que, después de más de 30 años de autogobierno, y a pesar de ser una competencia propia, nunca se ha desarrollado esa Ley Municipal, que es una demanda histórica de los ayuntamientos vascos, especialmente en los últimos años.

Sin embargo, y aún siendo un compromiso adquirido por el nuevo Gobierno Vasco del PNV, y de haberse comprometido en sede Parlamentaria su Portavoz, Sr. Erkoreka, a enviar al Parlamento Vasco la Ley Municipal en el primer semestre de 2014, de nuevo hace escasos días en el Parlamento, a preguntas del Grupo Socialista, el propio Portavoz reconoció que "quizá se retrase algunos meses, a septiembre u octubre". Es decir, una nueva demora sin fecha fija y sin concretar nada, lo cual, si ya antes de la Reforma Local era urgente, ahora se convierte en acuciante.

Por todo ello, es por lo que este Grupo Municipal presenta la siguiente:

MOCIÓN

1. El Pleno insta al Gobierno Vasco a cumplir sus compromisos adquiridos en sede parlamentaria y a remitir, en el primer semestre de 2014, la Ley Municipal Vasca al Parlamento Vasco, a fin de iniciar su tramitación y aprobarla a la mayor brevedad posible.

2. El Pleno solicita que en la tramitación de dicha Ley sean escuchados y tenidas en cuenta las opiniones del os Municipios Vascos y las diferentes Asociaciones o entidades municipales existentes, con el fin de atender y acoger sus demandas en la medida de lo posible.

3. El pleno insta a que el Parlamento Vasco cumpla en su integridad la proposaición no de norma 64/2013 aprobada por dicha institución en abril de 2013.

4. De igual modo insta a que sea remitida al Parlamento Vasco una ley municipal que garantice la autonomía local, la calidad de los servicios públicos, el carácter público, los derechos socialiales de la ciudadanía y la suficiencia económico-financiera en función de las competencias de los ayuntamientos.

Mozioa onartu da aldeko 9 botoekin (8 BILDU udal taldekoak eta 1 Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos) eta kontrako 3 botoekin (EAJ-PNV udal taldekoak)

9. Eusko Sozialistak aurkeztutako mozioa, pentsio sistemaren ingurukoa (2014ALO50017)

Mikel Antxon Arrizabalagak (Eusko Sozialistak-Sozialistas Vascos) erdaraz dagoen mozioa irakurri du. Honela dio:

“Estamos en absoluto desacuerdo con la decisión del gobierno de suprimir de forma unilateral la fórmula de revalorización de pensiones públicas que hasta ahora se aplicaba en nuestro país, imponiendo una nueva fórmula sin haber dialogado previamente con el resto de partidos políticos, organizaciones empresariales y sindicales, y rompiendo así el procedimiento establecido en el Pacto de Toledo para acometer cualquier reforma profunda en el sistema de Seguridad Social sobre la base previa del diálogo y el acuerdo amplio.

La nueva fórmula para calcular la revalorización de pensiones instaurada a partir de la Ley 23/2013 no garantiza el mantenimiento del poder adquisitivo de las pensiones. De hecho esta nueva fórmula supondrá una pérdida de poder adquisitivo de las pensiones de entre un 14% y hasta un 26% durante los próximos 15 años.
La revalorización de las pensiones para 2014, limitada a un 0,25%, viene a consolidar una pérdida de poder adquisitivo que comenzó a generarse con la decisión de 2012 de no actualizar las pensiones.

Entre 2012 y 2013 las pensiones ya han consolidado una pérdida de poder adquisitivo, de modo que los incrementos realizados en las cuantías, no han sido suficientes como para compensar la evolución de la inflación. Así, en estos años las pensiones inferiores a 1.000 euros, (que son el 66% del total) han perdido un 0,1% y las pensiones superiores a 1.000 euros (el 33% del total) han perdido un 1,1%.
Sumado a todo lo anterior, el incremento aprobado para 2014 supondrá una pérdida adicional de poder adquisitivo de al menos 1,25% para todas las pensiones sin distinción de cuantías, si tenemos en cuenta que el incremento ha sido de tan sólo el 0,25% y la previsión de inflación del propio gobierno es del 1,5%.

La pérdida de poder adquisitivo de las pensiones supone el empobrecimiento especialmente a quienes tienen ya de por sí una pensión baja, recordemos que el 54% de las pensiones tienen una cuantía inferior al Salario Mínimo Interprofesional, y una limitación grave de la calidad de vida de la mayoría de hogares que tienen en un jubilado, cerca del 27% del total, la principal o única fuente de ingresos. Y, adicionalmente, la pérdida de poder adquisitivo de las pensiones afecta gravemente al mantenimiento del empleo y la actividad económica, ya que estas rentas tienen como principal destino el consumo y la demanda interna de bienes y servicios en nuestro país.

Creemos que el Gobierno cede a las exigencias del núcleo más conservador de la Comisión Europea y de los mercados, cuya actividad especulativa sigue provocando que la economía productiva no se recupere y que los trabajadores/as, los pensionistas y jubilados sigan perdiendo poder adquisitivo, utilizando las pensiones públicas como contraprestación exigida para otros fines ajenos al de su sostenibilidad y el BOE para congelar las retribuciones de los que dependen directamente de sus decisiones como los empleados públicos, pensionistas, desempleados, trabajadores que perciben el salario mínimo, quienes perciben el IPREM, etc.,mientras que, por el contrario, suben los precios de servicios públicos, que también están sometidos a su intervención.

Baste señalar algunos ejemplos de todo ello: desde 2011 los medicamentos incrementaron su precio el 20,9% como consecuencia de la exclusión de un número importante de medicamentos de la financiación pública; el transporte público urbano sufrió una subida del 14,6%; la calefacción, la luz y el agua subieron en estos dos años más del 11,4% consecuencia en gran medida de los sucesivos "tarifazos" eléctricos.

El camino tiene que ser el de asegurar la calidad de vida de la población mayor y poner fin a las injustas políticas de austeridad, como vía para una salida de la crisis de manera democrática y sostenible económica y socialmente.

Por eso, exigimos al Gobierno que rectifique de inmediato y regrese al marco de diálogo y acuerdo del Pacto de Toledo, pues las medidas adoptadas fuera de éste no han hecho sino perjudicar a las personas más débiles, sin que hayan actuado en los verdaderos retos que tiene el sistema de pensiones: la necesidad de adoptar medidas de mejora de ingresos, lucha contra el fraude fiscal y laboral, emergimiento de la economía sumergida.

Por todo ello, sometemos a criterio del Pleno Municipal la siguiente

MOCIÓN

1.- Rechazar la reforma impuesta al margen del Pacto de Toledo en la Ley 23/2013, de 23 de diciembre, reguladora del Factor de Sostenibilidad y del Índice de Revalorización del Sistema de Pensiones de la Seguridad Social, e instar al Gobierno de la Nación a que la rectifique.

2.- Instar al Gobierno de Estado a que vuelva al Pacto de Toledo y, en este marco, ponga las medidas necesarias para que los pensionistas y jubilados recuperen una fórmula que garantice el mantenimiento del poder adquisitivo de las pensiones públicas, y la sostenibilidad del sistema, una medida que por justicia les corresponde.

3.- Acordar dar traslado de dicha resolución al Gobierno del Estado y al Ministerio de Empleo y Seguridad Social.

Mozioa onartu da aldeko 4 botoekin (3 EAJ-PNV eta 1 Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos) eta 7 abstentzioekin (BILDU udal taldea)

10. EAJ-PNV udal taldeak aurkeztutako mozioa, sexu askatasun eta aniztasunaren aldekoa (2014ALO50022).

Honela dio EAJ-PNVk aurkeztutako mozioak:

“2014ko maiatzaren 17an Homofobia, Lesbofobia eta Transfobiaren aurkako Eguna ospatu dugu. Lezoko Udalak berretsi nahi du diskriminazio afektibo-sexualaren eta genero-identitatean oinarritutako diskriminazioaren aurkako borrokan duen konpromisoa. Izan ere, diskriminazio horren funtsean aurreiritziak eta ezjakintasuna daude, eta berdintasun printzipioaren aurkakoa da -printzipio horren arabera, pertsona guztiak berdinak gara eta eskubide berberak ditugu, gure orientazio sexuala edo genero-identitatea edozein dela ere-.

Egia da azken urteetan aurrerapauso handiak lortu dituztela LGTBI taldeek mendebaldeko herrialde asko eta askotan, berdindu egin baitira zenbait lege eta eskubide. Dena dela, oraindik ere badago zer lortu gizartean, esaterako, orientazio sexualaren ondorioz sortutako indarkeria, munduko hainbat herrialdetan eragiten diena lesbiana, gay, bisexual, transgenero eta intersexualei.

Gaur egun, joera heterosexual, binarista eta heldua posible den arau bakar gisa aurkezten da, eta gainerako aukerak errudun gisa agerrarazten dira. Mendebaldeko sexualitatearen eskuliburua mugatuta dago, beraz, eta onargarritasun soziala, legitimitate morala eta legezko eskubideak galarazten dizkie gainerako sexu praktikei eta identitateei.

Egoera horren ondorioz, LGTBI taldeen barruan ageri-agerikoa da jendaurrean adierazpen afektibo-sexualak egiteko beldurra. Gay, lesbiana, transexual, bisexual eta transgenero eta intesexualek askotan intimitatean eta sekretupean baino ez dituzte egiten adierazpen afektibo-sexualak eta identitatearekin lotutakoak, mendeetan zehar jasandako errepresioaren beldur.

Komunikabideek ezinbesteko garrantzia izan dute LGTBI pertsonei buruzko kontzientzia publikoa sortzeko orduan eta ezinbestekoa ere familia eta bikoteen aniztasuna eta horien ereduen goranzko ikusgarritasuna erakutsi eta islatzeko.

Garai honetan LGTBI pertsonen bizitzari buruzko diskurtsoa gurutzatu egiten da familiari, fedeari, elizari, gerrari, politikari, osasunari, ekonomiari, kirolei, entretenimenduari eta askoz gai gehiagori buruzko estaldurarekin. Horrenbestez, oraindik beharrezkoa da komunikabideek, edo zehatzago esanda, kazetariek, LGTBI gaien inguruko aurkako ikuspuntuak eta aurreiritzi eta irain iturria izan daitekeen erretorika bereiztea.

Horregatik guztiagatik, uste dugu garrantzitsuak direla bai iritzien trukea bai komunikabideei eskaintzea, legediaren arloko aurrerapenekin batera, LGTBI kolektiboetarako arrakastak agertzeko aukera. Tresna horiek gaiak ikusgai egiten edo modu arduratsuan tratatzen lagunduko dute, herritar batzuen buruan zoritxarrez oraindik bizirik dirauten ideia baztertzaileek eta bitxiek bizirautea eragotzita. Eta tresna horietako bat dekalogo bat izan liteke, horren bidez komunikabideek LGBTI gaiez egiten duten tratamenduak herritarrei ahalbidetuko diela beren ondorioak sortzea, informazio zehatzaren eta testuinguru egokiaren ikuspuntutik, jarrera homofobo, lesfoba eta transfobetatik urrunduta eta oinarrizko giza Eskubideen printzipioekin neurri handiagoan bat datozen jarrerak sustatuta.

Lezoko Udalak, beraz, bere barne komunikazio politikan eta baita bestelako komunikabideekin izan ditzakeen harremanetan bere egiten ditu honako dekalogo honetan jartzen diren irizpideak:

DEKALOGOA

1. Komunitatearen giza kapitalaren garrantzia azpimarratu. Haren testigantzari eta esperientziari pentsamendu iraingarriak eta diskriminatzaileak desagerrarazteko analisi gaitasuna eman.

2. LGTBI kolektiboen bizipenak, beharrizanak eta ekarpenak gizartera gehitu, gizarteko kideak diren aldetik, eta elementu horiek zeharkako material bihurrarazi, informazio ildoak prestatzeko orduan.

3. Osasun, segurtasun eta partaidetza gaiei tratamendu zuzena emateko asmoz herritarren eskubideak aldarrikatu, kolektiboak horiek betetzeko eragile aktibo bihurtzearekin batera.

4. Komunikabideekiko lankidetza sustatu gai guztietan, berariazkoak eta kolektiboetan euretan oinarritzen direnak barne. Horrela, gizartearen benetako irudia egingo da, eta horrek LGTBI kolektiboaren irudi zehatzagoa ematen lagunduko du.

5. LGTBI kolektiboa heterogeneoa da. Horregatik, komunikabideek estereotipo negatiboak sortzen ez laguntzeko erantzukizuna daukate. Beraz, beharrezkoa izango da iritziak eta adierazpenak zaintzea, gaien ikuspegi orekatua eskaintzeko.

6. Komunikabideak LGTBI elkarte eta kolektiboetarantz hurbiltzen lagundu, gaien eta edukien tratamenduak, terminología eta ikusgaitasuna adostuta estilo gidaliburua sortzeko asmoz.

7. Komunikabide sozialek homofobia, lestabia eta transfobiaren aurkako borroka aldarrikatzeko lanean parte hartu behar dute, guztion borroka delakoan, eta, era berean, LGTBI kolektiboek jokabide iraingarriak eta biolentoak desagerrarazteko egiten dituzten baba eta ekintza guztiak hedatu eta horien garrantzia azpimarratu behar dute.

8. Homofobiaren galtzak edo desinformazioak ukitutako kolektiboei eta pertsonei ahalduntze pertsonaleko prozesuan lagundu, jardunbide egokiak eta herritarrei helarazten zaizkien ereduak ekarrita.

9. LGTBI komunitateak eragile aktiboa izan behar du, informazioa, komunikazioa edo teknologia berriak dakarten arlo guztietan, LGTBI kolektiboen eta komunikabideen artean partaidetza, lankidetza eta Iaguntzarako elkarrekiko konpromisoak bultzatuta.

10. Komunikabideek eta erakunde publikoek ez dituzte homofobia eta LGTBI pertsonen eskubideen aurkako gainerako jokabideak segurtasun edo hezkuntza arioko berarliazko kontutzat jo behar, eta pertsonen bizitzaren alde guztiak zeharka eta positiboki ukitzen dituzten iritziak eta jokabideak sortzen laguntzen duten eragile bihurtu behar dira.

Alkateak, dekalogoari puntu bat gehitzea proposatu du: Udaletik egiten diren komunikazio ekintza guztietan dekalogoa betetzea.

Mozioa, alkateak gehitutako puntuarekin, ahobatez onartu da, aldeko 12 botoekin (8 BILDU udal taldekoak, 3 EAJ-PNV taldekoa eta 1 Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos)

11. 2013.urteko ekitaldiko kontu orokorraren behin betiko onarpena (2014KO080001)

Ainhoa Zabalok, proposamena onartzea proposatu du. Honela dio.

“Kontu eta Ogasun batzorde bereziak, 2014ko martxoaren 21ean egindako bilkuran, bere oniritzia eman zion 2013. ekitaldiko Kontu Orokorrari.

Kontu Orokorraren espediente hori jendearen ezagutzarako ipinirik egon da araututako epean, eta inolako erreklamaziorik ez da haren aurka aurkeztu.

Beraz, proposatzen da 2013. ekitaldiko Udal Kontu Orokorraren behin betiko onarpena.

Proposamena onartu da aldeko 11 botoekin (8 BILDU udal taldekoena, 3 EAJ-PNV udal taldekoenak) eta abstentzio batekin (Eusko Sozialistak-Socialistas Vascos)

12. Diktamina, Ogasun eta Finantza departamentuaren eta Lezoko udalaren arteko Lankidetza-Hitzarmena onartzearena (2014KO360001)

Ainhoa Zabalo, alkateak, diktamina onartzea proposatu du. Honela dio:

“Ogasun eta Finantza Departamentuarentzat eta Gipuzkoako Lurralde Historikoaren udalentzat beharrezkoa da datu jakin batzuen lagapena, beraiei esleitutako zereginak garatzeko eta eskumenak betetzeko.
Zentzu honetan, ekainaren 22ko 11/2007 Legeak, herritarrek zerbitzu publikoetan sarbide elektronikoa izateari buruzkoak, jasotzen duenez, herritarrek ez dute herri-administrazioak dagoeneko bere esku duen datu eta agiririk aurkeztu beharrik. Herri-administrazioak bitarteko elektronikoz balia daitezke informazio hori eskuratzeko. Hala ere, datu pertsonalak direnean interesdunak baimena eman beharko du Datu Pertsonalak Babesteari buruzko 15/1999 Lege Organikoak edo lege mailako arau batek ezarritako eran, salbu eta eskatutako datu edo agiri horiei aplikagarri zaien legeriak murrizpenak ezartzen dituenean.
Printzipio horrekin bat, administrazio bakoitzak interesdunei buruz euskarri elektronikoan dituen datuetara iristea erraztu behar die gainerako administrazioei, eta horretarako datu horiek segurtasunez, osorik eta baliagarritasunez iristeko behar diren baldintza, protokolo eta irizpide funtzional edo teknikoak zehaztu behar ditu, aipatutako Lege Organikoan xedatutakoaren arabera, eta segurtasun eskema nazionalean (ENS) eta sistema elkarreragingarritasunaren eskeman (ENI) ezarritako beharkizunak beteaz.

Bestalde, Zergen Foru Arau Orokorreko 91. artikuluak honakoak ezartzen ditu, zerga administrazioak datuak eskuratzeari buruz ari dela:

“1. Agintariak, edozein izaera dutela ere, lurralde historikoetako titularrak, autonomia erkidegoetakoak, estatukoak eta toki entitateetakoak; organismo autonomoak eta entitate publiko enpresarialak; ganbera eta korporazioak, profesionalen elkarte eta elkarteak; gizarte aurreikuspeneko mutualitateak; gainerako entitate publikoak, Gizarte Segurantzaren gestorak barne, eta, oro har, funtzio publikoan dihardutenak, behartuta daude Zerga Administrazioak xedapen orokorren bidez

Eguna